دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان


 از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟

ژاپن تا سال 2050 آسانسور فضایی می سازد‍!



میز کار متفاوت: قفل نامریی و کلید مغناطیسی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


چگونه درب یک کشو باز می کنید وقتی حتی جای قفل آن را نمی بینید؟ این ایده جذابی است که قفل مخفی Quirky با نصب آسان اش برای شما فراهم می کند. قفلی که به کشوی میز تحریر شما متصل می شود اما در عمل مشخص نیست که یک فقل پشت کشو قرار گرفته است. ضمن اینکه نکته جالب تر اینجا است که برای باز کردن کشو، باید از محل قرار گیری قفل هم مطلع بود.

این قفل مخفی به راحتی در درون کشو پیچ شده و دور از چشم دیگران در گوشه ای از آن جاخوش میکند، برای باز کردن آن به کلید مغناطیسی مخصوص آن احتیاج دارید البته شما میتوانید این قفل را به صورت موقت و با نوار چسب مخصوص آن در کشوی خود نصب کنید. بهتر است دیگران را از داشتن این قفل مطلع نکنید، تا راز شما برملا نشود و بتوانید مانند یک ساحر، کشوی بدون قفل خود را باز کنید. البته کاملا مشخص است که این روش کاملا امنی به حساب نمی آید.

این کلید مغناطیسی روی چوبی با ضخامت مشخص کار میکند و حتما میتوانید حدس بزنید اگر کسی از وجود این قفل خبردار شود دیگر امنیت چندانی برایتان وجود نخواهد داشت. اما این محصول برای گیک هایی که دوست دارند یک میز تحریر با قفل هایی متفاوت داشته باشند کاملا جذاب و عالی است. البته هنوز از زمان به بازار آمدن و قیمت آن خبری در دست نیست. شما مایل هستید که این راز بزرگ را در کشوی میز خود قرار دهید؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

معرفی دوربین فوق العاده کوچک Superheadz Clap

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


این روز ها بیشتر تلفن های همراه دارای یک دوربین هستند هر چند که کیفیت آن بالا نباشد، می توان خیلی اوقات از آن به جای یک دوربین دیجیتال با کیفیت استفاده کرد به خصوص اگر از آن دسته از افرادی باشید که همیشه به دنبال شکار صحنه های جالب و فیلم برداری از رخداد های جالب هستند. اما Superheadz Clap Camera که یک دوربین دیجیتالی کوچک می باشد و امکانات بیشتری را نسبت به تلفن های همراه در اختیار شما قرار می دهد که شاید شما را راضی کند تا از آن استفاده کنید.

خیلی از تلفن های همراه دکمه های کنترل کننده ی مناسبی برای عکس برداری ندارند و هنگام استفاده از دکمه ی شاتر یا زوم باعث لرزش در عکس برداری و در نهایت پایین آوردن کیفیت عکس می شود اما این دوربین کوچک دارای دکمه های مناسب و راحت برای عکس برداری و فیلم برداری می باشد کیفیت عکس برداری آن 2 مگاپیکسل و 720 * 480 رزولوشن فیلم برداری می باشد که برای بعضی از عکس ها کافی به نظر می رسد. برتری دیگر این دوربین نسبت به دوربین تلفن همراه کوچک بودن اندازه ی آن می باشد بعضی اوقات نیاز است که کسی نفهمد شما در حال عکس برداری یا فیلم برداری هستید در این مواقع با استفاده از این دوربین کوچک می توانید به عکس برداری بپردازید.

در داخل این دوربین یک مموری کارت microSD قرار دارد که هر وقت ظرفیت آن پر شد می توانید به راحتی آن را به درگاه usb کامپیوتر وصل کنید و اطلاعات آن را خارج کنید قیمت این دوربین 50 دلار می باشد که برای یک دوربین معمولی مناسب است اما اگر به دنبال گرفتن عکس های حرفه ای تری هستید بهتر است از یک دوربین دیجیتال حرفه ای استفاده کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

معرفی کفش تاشوی Timberland

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر شما قصد کوه نوردی داشته باشید، بدون شک کوله پشتی خود را مملو از مواد اولیه مورد نیاز در ارتفاعات می‌کنید از خوراکی‌ها گرفته تا لوازم کمک‌های اولیه. اما سایر موارد ضروری را شما از بین وسایلی انتخاب خواهید کرد که کم‌ترین وزن ممکن را داشته باشد و حتی بتوان در مواقع لزوم حجم آن را کاهش داد.

بدون شک مهم‌ترین موردی که باید در کوه نوردی لحاظ کنید داشتن یک کفش مناسب است، من و شما حتما تصورمان از یک کفش مناسب تنها کفشی است که راحتی بیشتری برای عبور از موانع و پستی و بلندی‌های دامنه کوه داشته باشد اما محصول جدید Timberland یک کفش تاشو است که می‌توانیم با تاکردن و بستن آن حجم آن را به نصف کاهش دهیم و به خوبی آن را فشرده کنیم تا فضای کمتری در وسایل ما بگیرد. این کفش 65 دلاری Timberland می‌تواند گزینه مناسبی برای کوه نوردان حرفه‌ای باشد که در طول مسیر نیاز به تعویض کفش خود دارند چرا که حجم بسیار کمی اشغال می‌کند و به راحتی درون کوله پشتی وسایل جای می‌گیرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بله دوستان، داشتن کفش اضافه در کوه نوردی گاهی اوقات حتی از به همراه داشتن خوراکی هم مهم‌تر است چرا که بدون کفش عملا امکان حرکت در دامنه‌های کوه وجود ندارد حال تصور کنید وقتی این کفش اضافه قابلیت تاشدن و کم حجم شدن داشته باشد و بتوان به جای حمل آن روی شانه و تحمل خستگی وزن کفش، آن را داخل کوله پشتی گذاشت چقدر احساس آرامش بیشتری به ما دست خواهد داد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

روشنایی شهری با لامپ های خورشیدی و بادی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


چراغ های بزرگی که در روشن کردن محیط های شهری و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد، به طور معمول از سدیم فشار بالا (HPS) ساخته شده که به نسبت مواد دیگر که تولید روشنایی الکتریکی می کنند هم ارزان تر و به صرفه تر است و هم مدت زمان طولانی تری نسبت به لامپ های دیگر کار می کند، اما آنها به زودی و با ورود این لامپ های LED که با انرژی باد و انرژی خورشیدی کار می کنند عملا منسوخ خواهند شد.

این لامپ های جدید که با انرژی خورشیدی و انرژی بادی تولید روشنایی می کنند، تاثیر مثبتی روی محیط زیست دارند و با یک چراغ 60 واتی LED می توانند 50,000 ساعت به طور مداوم کار کنند. همچنین در این لامپ ها به جای انتقال قدرت از یک شبکه منبع به هر لامپ، در داخل خود چراغ ترکیبی از دو سلول خورشیدی خورشیدی 90W و میکرو توربین بادی 300W برای تولید و ذخیره انرژی به کار رفته است، این فرآیند به طور کامل در داخل خود لامپ اتفاق می افتد و عملا نیازی به ایجاد شبکه انتقال و هزینه های بسیار بالا برای نگهداری و تجهیز شبکه ندارد، همچنین تولید گازهای گلخانه ای که مخرب محیط زیست هستند و تاثیر منفی بر سلامتی انسان دارند با استفاده از این لامپ ها عملا به صفر می رسند.

اما لذت بخش ترین بخش این فناوری جدید چیست؟
روشنایی تولید شده به وسیله لامپ های سدیمی تنها در یک طیف باریک قابل مشاهده هستند و نور را به طور یکنواخت به اطراف منتشر نمی کنند، اما نور سفید رنگ تولید شده توسط این لامپ های LED کاملا یکسان و یکنواخت تا آخرین فاصله ای که نور به آن می رسد پخش می شود و این روشنایی یکسان قاعدتا برای پیاده ها و همچنین رانندگان بسیار بهتر است و به نوعی به امنیت بیشتر شهروندان از گزند تصادفات نیز کمک قابل توجهی می کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شارژ همه گجت ها به وسیله کابل جادویی

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که چند گجت مانند گوشی، تبلت و دوربین دیجیتال را هم زمان حمل می کنید حتماً از اجبار برای حمل همه شارژر های این دستگاهها خسته شده اید. به تازگی شرکت اینرژی یک شارژر و کابل جادویی به نام Magic Cable Duo تولید کرده که با آن بتوانید همه گجت هایتان را با یک شارژر، شارژ کنید. در واقع همه گجت هایی که به وسیله کابل USB از طریق کامپیوتر یا شارژر، شارژ می شوند قابلیت شارژ به وسیله Magic Cable را دارند چرا که این شارژر مفید شامیل یک آداپتور بوده که جریان بر را به دو پورت USB تبدیل می کند و به وسیله کابل جادویی می تواند تقریباً هر نوع گجتی را به آن وصل کرده و شارژ کنید. اتصال Micro-USB برای بیشتر گوشی های موبایل و تبلت های امروزی مناسب است.

همچنین Mini-USB برای برخی گوشی های هوشمند قدیمی تر مثل پاکت پی سی ها و همچنین PSP مناسب است و در آخر هم تبدیلی برای شارژ آیفون، آیپد و آیپاد تاچ مهیا شده تا از این بابت هم مشکلی نداشته باشید. اما این پایان ماجرا نیست چرا که یک شارژر فندکی برای اتومبیل نیز وجود دارد که به وسیله آن نیز می توانید دو گجت را همزمان شارژ کنید. شارژر دیواری 15 واتی بوده و قیمت آن 40 دلار است و شارژر فندکی 10 واتی بوده و 35 دلار قیمت دارد اما می توانید هر دوی آنها را با 50 دلار بخرید. همچنین اگر به شارژر آن نیاز ندارید می توانید کابل جادویی را به تنهایی به قیمت 15 دلار خریداری کنید و با شارژر خودتان استفاده کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

لیوان خُلق و خو!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


همان طور که می دانید خلاقیت در هر زمینه ای اثر ویژه ای گذاشته و می گذارد. و همین طور می دانید که ما هم، اهمیت ویژه ای برای معرفی خلاقیت ها قائل هستیم. باشد که این معرفی موجب ایجاد زمینه در افراد با استعداد شود و همچنین تولیدکننده های ایرانی از این ایده ها و تولیدات، استفاده و در ایران نیز تولید کنند.

در این مطلب، مطابق با تصویر بالا، قصد معرفی لیوان هایی را دارم که به لیوان خُلق و خو معروف شده اند. این لیوان ها در چند شکل از قبیل خنده، خمیازه، اخم، چشمک، بغض و … طراحی و تولید شده اند و هم اکنون با قیمت هر لیوان ۱۶ دلار، در فروشگاه یانکو به فروش می رسند. البته این فروشگاه در ایران نیست و خرید از این سایت مشکلات خاص خود را دارد. امیدوارم به زودی این لیوان ها را در کشور خودمان ببینیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شارژ کردن گوشی موبایل با یک قاشق آب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شرکتی سوئدی نوعی شارژر ویژه تلفن های همراه، دوربین ها و سیستمهای GPS ابداع کرده است که می تواند ابزارهای الکترونیکی را با کمک آب شارژ کند. شرکت سوئدی با نام myFC شارژر PowerTrekk را برای افرادی ابداع کرده است که مدت زمان زیادی را از شبکه برق فاصله دارند و نمی توانند در زمان مناسب از شبکه برق برای شارژ کردن ابزار الکترونیکی خود استفاده کنند.

این شارژر جدید تنها به یک قاشق سوپخوری آب نیاز دارد تا بتواند انرژی مورد نیاز برای 10 ساعت یک موبایل را تامین کند. این شارژر به واسطه واکنشهای شیمیایی انرژی تولید می کند و در آن آب با سیلیسید سدیم واکنش داده و گاز هیدروژن به وجود می آورد. سیلیسید سدیم پودر شیمیایی جدیدی است که توسط شرکتی به نام SiGNa تولید می شود و این شارژر اولین محصول تجاری است که از این پودر شیمیایی استفاده می کند.

هر ابزاری که دارای درگاه USB باشد می تواند به این شارژر وصل شود و هر نوع آبی را نیز می توان در این شارژر به کار گرفت، حتی اگر آب از دریا به دست آمده باشد. حتی می توان در این شارژر از آب گودالهای درون خیابان نیز ریخت به شرطی که این آب مملو از رسوبات و گل و لای نباشد. اولین نمونه این شارژر سال گذشته در کنگره موبایل جهان در بارسلونا رونمایی شد اما نسخه تکمیل شده آن اکنون در نمایشگاه الکترونیکهای مصرفی 2012 در لاس وگاس عرضه شده است.

انتظار می رود این ابزار در دو سری یک و سه کیلو واتی در ماه های می و ژوئن با قیمت احتمالی 199 یورو در اروپا عرضه شود. عملکرد این شارژر بسیار ساده است، سدیم درون مخزنی کوچک و گرد ذخیره می شود، شکافهای شارژر در نیمی از لایه خارجی این مخزن تعبیه شده اند و در نیمه دیگر مخزن آب کوچکی وجود دارد که یک قاشق آب درون آن ریخته می شود.

بر اساس گزارش میل آنلاین، زمانی که دریچه شارژر بسته می شود، واکنشهای شیمیایی به صورت خودکار آغاز به کار می کنند و شارژر تولید انرژی را آغاز می کند. این واکنشهای شیمیایی کاملا پاک بوده و محصول جانبی آنها کمی بخار آب است. می توان از این شارژر به عنوان منبع مستقیم انرژی برای روشن ساختن یک لامپ نیز استفاده کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

فرشته اندازه گیری

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای خوب آشپزی کردن باید بدانیم چه چیزهایی را به چه مقدار با یک دیگر مخلوط کنیم و این مبحث رعایت اندازه ها خیلی خیلی مهم است در نتیجه کار. این ایده به شما کمک می کند تا راحت تر اندازه ها را رعایت کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شیوه مدرج نمودن بسیاری از ظروف آشپزخانه به این صورت است که از انتهای ظرف تا ابتدای آن مانند یک سانتیمتر درجه بندی شده است و این یعنی شما باید ظرف را به صورت ایستاده قرار دهید تا بتوانید اندازه مایع درون آن را ببینید و هنگامی که کمی از آن مایع را می خواهید به چیز دیگری اضافه کنید باید مدام ظرف را به حالت ایستاده بگذارید تا ببینید به اندازه کافی مایع درون ظرف خارج شده است یا نه، و این کمی سخت است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این ایده علاوه بر مدرج نمودن ظرف به صورت معمول آنرا به صورتی مدرج نموده است که هنگام خارج شدن مایع از ظرف هم میزان مایع درون آن مشخص است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


طراح این ایده Umut Demirel می باشد. باید اعتراف کنم به آشپزخانه علاقه خاصی دارم چون همیشه مراد دل من آنجا بوجود می آید (غذا)، یک دلیل دیگرش هم این است که رفیق شفیقم یخچال در آشپزخانه است ! :)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

چاپگر خورشیدی

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


در کودکی یکی از تفریحات نسبتا سالم این بود که با کمک نور آفتاب و زره بین کاغذ را می سوزاندیم، اما امروز از همین بازی کودکانه ایده ای جالب و کاربردی خلق شده است که دوستار جیب شما و محیط زیست است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در این پرینتر هیچ گونه جوهر و کارتریج ( cartridge ) استفاده نمی شود و فقط از انرژی خورشیدی برای چاپ روی کاغذ استفاده می شود و هزینه چاپ بسیار پائین است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تقریبا در ۷۰ درصد پرینت های ما زمینه سفید همراه با جوهر مشکی استفاده می شود و در واقع بیشتر استفاده ما از یک پرینتر چاپ متون ساده به صورت سیاه و سفید است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در این ایده انرژی خورشیدی توسط سلول های خورشیدی روی دستگاه دریافت و به انرژی الکتریکی تبدیل می شود سپس با استفاده از گرما عمل سوزاندن بروی کاغذ انجام می شود، البته این گرما به شکلی است که کاغذ از بین نرود و فقط تیره شود. طراحان این ایده Hosung Jung،Junsang Kim،Seungin Lee و Yonggu Do می باشند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تولید برق از حرکت خودرو ها در بزرگراه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تولید انرژی پاک یکی از دغدغه های عصر ما می باشد، همانگونه که می دانید مصرف برق روز به روز افزایش پیدا می کند و استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید انرژی الکتریکی علاوه بر هزینه های بالای آن خطری جدی برای محیط زیست محسوب می شود. این طرح معرف ایده ای برای تولید انرژی الکتریکی از حرکت خودرو ها در بزرگراه است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این ایده می خواهد از حرکت سریع ماشین ها در بزرگراه و ایجاد یک میدان مقناطیسی انرژی برق تولید کند. برای این کار باید آهنربای مخصوص در زیر خودرو نصب شود و ریل های الکتریکی هم در کف اوتوبان ها قرار بگیرند سپس از میدان مقناطیسی که بوسلبه خودرو در حال حرکت در ابن ریل ها بوجود می آید انرژی الکتریکی تولید خواهد شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ساختار تولید الکتریسیته در این طرح به این شکل است که با حرکت یک آهنربا در یک سیم پیج و میدان مقناطیسی انرژی الکتریسیته تولید می شود و این عمل در ریل ها صورت می گیرد، این آهنربا ها بوسیله آهنربایی که در زیر خودرو نصب شده به حرکت در می آید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


طراحی ریل های تولید الکتریسیته به شکلی است که می تواند پیچ و خم های جاده را هم پوشش بدهد. از این انرژی تولید شده می توان برای تامین برق ایستگاه های شارژ خودرو های برقی هم استفاده کرد و یک چرخه کامل برای استفاده از خودرو های برقی ایجاد نمود. نام این ایده Magneter و طراح آن Fang-Chun Tsai است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اسکنر همراه

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


حتما سر و کار همه ما روزی به اسکنر افتاده است و یا حداقل خواهد افتاد، ذخیره تصویری از صفحات یک کتاب، مجله و … با اسکنر های متداول کمی دشوار است خصوصا وقتی کتاب قدیمی باشد و یا تعداد صفحات آن زیاد باشد، نکته مهمتر از همه این که اسکنر های معمول را نمی توان همراه خود حمل کرد. این ایده یک اسکنر قابل حمل است که اسکن کردن تصاویر را دلپذیرتر کرده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


در این ایده بر خلاف اسکنر های متداول که کتاب را روی اسکنر قرار می دهیم، کافی است صفحه شفاف اسکنر را روی صفحه مورد نظر قرار دهیم و کلید اسکن را بزنیم. تصویر اسکن شده در صفحه نمایشگر اسکنر قابل مشاهده است، اگر از نتیجه کار راضی نشده اید می توانید دوباره امتحان کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اسکنر توسط پورت USB به رایانه متصل می شود و میتوانید تصاویر اسکن شده را به رایانه انتقال بدهید. این ایده Scan Board نام دارد و توسط Jo Jae-hwan و Shin Se-hwa طراحی شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


میلیون ها کیبورد در یکی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تحول در دنیای فناوری اطلاعات ثانیه به ثانیه اتفاق می افتد و حالا نوبت به کیبورد با همان صفحه کلید رسیده است. با دیدن این ایده متوجه می شویم که صفحه کلید های ما چقدر بی روح و یکنواحت هستند و نیاز مبرمی به این ایده پیدا خواهیم کرد !


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با این وسیله می توانیم کلید های روی صفحه کلید را برنامه ریزی و آنها را به شکل دلخواه خود در بیاوریم، این امکان را داریم که تصویر روی کلید را طبق سلیقه و نیاز ( هر روز ! ) عوض کنیم ؛ جالب تر این است که می شود از تصاویر متحرک نیز برای اینکار استفاده کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای این صفحه کلید می توانیم حالت های مختلفی را تنظیم کنیم و در واقع محیط های گوناگونی را تعریف کنیم که با تعویض آنها شکل کلید ها تغییر کند مثلا برای زبان های مختلف حروف الفبا تغییر کند و یا برای کار با هر نرم افزار و میانبرهای آن، کلید ها را به شکل دلخواه و کاربردی تر درست کنیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در این کیبورد یک صفحه نمایش هم قرار دارد که می تواند اطلاعات مورد نظر شما را روی صفحه کلید نمایش دهد، برای مثال عکس های مورد علاقه شما، موسیقی در حال پخش، وضعیت آب و هوا و یا تیتر آخرین اخبار روز و … این ایده توسط Art Lebedev Studio طراحی شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

روباتی که رنگین کمان نقاشی می‌کند


تماشای رنگین کمان حس خوب و زیبایی است و بسیاری عاشق رنگین کمان هستند اما همیشه لازم نیست منتظر یک بارندگی بود تا پس از آن شاهد رنگین کمان بود با روبات نقاش رنگین کمان خودتان می‌توانید رنگین کمان بکشید. یک هنرمند سوئدی با کمی خلاقیت و با ابزاری ابتدایی و ساده توانسته است روباتی بسازد که با آن بر روی دیوار نقش رنگین کمان بزند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مکانیزم این دستگاه که به یک دوچرخه متصل شده تا حمل و نقل آن آسان شود ساده است و اسپری‌های رنگ در ابتدای یک میله تعبیه شده‌اند. با Robo-Rainbow شما هم طرح‌های گرافیتی رنگین کمان بزنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ساخت شیشه نامرئی در ژاپن

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک شیشه تمیز و بدون لک و بازتاب نور را با فضای خالی اشتباه گرفته باشید و به آن برخورد کرده باشید. همانطور که می دانید بخش اعظم نور از شیشه عبور می کند و به علت بازتاب اندک نور به چشم شما می توانید شیشه را ببینید مخصوصاٌ وقتی شیشه لک داشته باشد. به تازگی شرکت Nippon Electric Glass در ژاپن شیشه ای به نام شیشه نامرئی را در نمایشگاه FDP به نمایش گذاشته است که تشخیص آنها برای چشم بسیار سخت تر از شیشه های عادی است.

این شرکت توانسته است با قرار دادن دو لایه ضد انعکاس در جلو و پشت این شیشه بازتاب نور از سطح شیشه را به حداقل برساند. برای روشن تر شدن موضوع خوب است بدانید در یک شیشه معمولی حدود 92 درصد نور از شیشه گذشته و 8 درصد باقیمانده منعکس می شود اما در شیشه های نامرئی جدید حدود 99.5 درصد از نور از شیشه می گذرد و بنابراین تنها نیم درصد از نور تابیده شده منعکس می شود و در نتیجه نور بسیار کمی از شیشه به چشم بیننده رسیده و تشخیص وجود شیشه بسیار مشکل خواهد شد.

این نوع شیشه که در کنار شیشه معمولی در نمایشگاه بین المللی FDP در ژاپن در معرض نمایش گذاشته شده است بازدیدکنندگان را به حیرت واداشته است به طوری که بعضی از آنها دقایقی طولانی به این شیشه ها خیره می شوند. کاربرد شیشه های نامرئی بیشتر در به نمایش گذاشتن اشیا مثل ویترین مغازه ها و همچنین موزه ها می باشد که به علت روشن بودن چراغهای زیاد بازتاب نور از سطح شیشه زیاد است. هنوز اطلاعاتی درباره زمان عرضه انبوه این شیشه ها به بازار در دسترس نیست


نظرات شما عزیزان:

ایران گویا
ساعت20:01---18 اسفند 1390
سایت ایران گویا بیش از هزار و چهارصد سایت برتر ایرانی و پربیننده را دسته بندی کرده و جهت سهولت کار به کاربران ایرانی ارائه نموده است
سایت های مختلف براساس موضوع رتبه بندی شده و در یک ستون قرار داده شده است و رتبه بندی سایت ها نیز براساس آمار بازدید جهانی هر سایت می باشد یعنی گلچینی از بهترین سایت ها
http://irangooya.ir/
معرفی بیش از چهل سایت ارائه دهنده وبلاگ ، ارائه دهنده قالب وبلاگ ، دانلود...و آشپزی....
چهل سایت بازی ... چهل سایت سرگرمی ...چهل سایت موبایل ... چهل سایت ورزشی...
یعنی باداشتن یک لینک ایران گویا هرآنچه که در اینترنت می خواهید نزد شماست


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 100
بازدید دیروز : 122
بازدید هفته : 786
بازدید ماه : 768
بازدید کل : 58342
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم